+36 1 607 1666 | +36 20 240 8022

H: 10.00-20.00 | K: 10.00-20.00 | Sz: zárva | Cs-P: 08.00 -20.00
Szo - V: zárva

Gyökérkezelés

Minden fog három részből áll:

• fogkorona, ami az íny felett helyezkedik el,
  • fognyak, ami az íny szélénél található,
  • foggyökér, amely nem látható, az íny alatt helyezkedik el.

A gyökérkezelés a foggyökérben, pontosabban a foggyökér csatornáiban történik. Attól függően, hogy melyik fogat kezeljük, a csatornák száma eltérő. Egy metszőfogaknak,szemfogaknak 1 csatornája, egy kisőrlő fognak általában 2 csatornája egy nagyőrlő fognak 3 de akár 4 csatornája is lehet. A gyökérkezelés során ezeket a csatornákat kell megtisztítani, tünetmentessé tenni és „gyökértömni".

A gyökérkezelés szó sajnos sok páciensnek fájdalmat, gócbetegséget, cisztát, letört fogat, sok szenvedés után foghúzást és sikertelen, hosszadalmas kezeléseket juttat eszükbe. Ez nem alaptalan, hiszen a tökéletes gyökérkezelés – főleg a hátsó fogaknál – nagyon nehezen kivitelezhető fogászati beavatkozás. Sokszor egyszerűbbnek tűnik a fájós fogat kihúzni.

Egy fog elvesztése azonban sok bajjal járhat. Bedőlnek a szomszéd fogak, kiemelkedik a szemben lévő fog, begyullad az íny, kattog az állkapocs, egyoldalivá válhat a rágás, stb. Egy hiányzó fog pótlása implantátummal drága, más esetben az ép fogak lecsiszolásával járhat.

A gyökérkezelés során a fog feltárását követően a fogorvos kitisztítja a gyökércsatornát. Ezután eltávolítja az elhalt vagy gyulladt pulpát, majd az üreget gyulladáscsökkentő, ideiglenes töméssel tölti ki. A gyulladás elmúlását követően elkészül a tényleges gyökértömés. A kezelést követően néhány napig enyhe fájdalom jelentkezhet, mely már lényegesen elviselhetőbb mint a kezelés előtti fogfájás, illetve a gyökértömött fogak harapásra érzékenyek lehetnek. A kellemetlen érzés fájdalomcsillapítóval orvosolható.A gyökérkezelt fogban megszűnik a vérkeringés, kiszárad és sérülékennyé válik, ezért a kezelést többnyire betéttel, vagy fogkoronával kell kiegészíteni.

A technológia dinamikus fejlődése során megjelent gépekkel pontosabb és hatékonyabb a gyökérkezelés.

A speciális gépi műszerekkel végzett gyökérkezelés jelentősen csökkenti a fogorvosi székben töltött időt.

Az eszközök pontossága miatt a kezelések sikeressége is jóval nagyobb arányú, mint a hagyományos kézi reszelőkkel végzett gyökérkezelések esetében.

A gépi tágítás segítségével a nehezebben megmunkálható (görbült vagy beszűkült) gyökércsatornák kezelése nagyobb sikerrel kivitelezhető.

Rendelőnkben az egyik legmodernebb endodonciai eszközzel, Morita endomotorral végezzük a gépi gyökércsatorna tágítást.